Laatste update: 26 juni 2020.
Onze privacy policy is onlangs aangepast in verband met de AVG-wetgeving. Wij hebben ons best gedaan om alle benodigde informatie in deze privacy-policy op te nemen.
Mocht je iets missen of een aanvulling hebben dan horen wij dat uiteraard graag.
Identiteit van de onderneming
Nihon Sport Nederland B.V.
Ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer: 50140388
Btw-nummer: NL822451761B01
Contactgegevens
Wij zijn gevestigd op de Waterdijk 4, 5705 CW in Helmond.
Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag tussen 08.45 en 17.15 uur bereikbaar op het volgende telefoonnummer: 0492-520227.
Mogelijk hanteren wij met feestdagen andere openingstijden. Aangepaste openingstijden kondigen wij aan via onze website (blog) of social media.
Persoonsgegevens
Wanneer hebben we het eigenlijk over persoonsgegevens? En wanneer zijn deze privacygevoelig? Kortweg zijn persoonsgegevens alle gegevens waarmee personen individueel te identificeren zijn, bijvoorbeeld wanneer iemand een bestelling plaatst. Denk bijvoorbeeld aan gegevens zoals:
- Naam
- Postadres
- E-mailadres
- Locatie data (bijv. gps-coördinaten)
- IP-adressen
Wij hebben maatregelen genomen om zo min mogelijk persoonsgegevens te verzamelen.
Google Analytics
Wij gebruiken Google Analytics om bezoekersinformatie te verzamelen. Dit houdt in dat we inzicht krijgen in alle bezoekers van onze website. Dit is voor ons intern een tool om te kijken of bepaalde acties werken en wat de piekmomenten van bijvoorbeeld bestellingen zijn.
Wij hebben alle IP-adressen die wij verzamelen via Google Analytics geanonimiseerd. Dit betekent dat wij niet je volledige IP-adres doorsturen naar Google Analytics. Hierdoor hebben wij geen specifiek inzicht waar jij je bevindt.
Statistieken op de server
Er worden geen statistieken bijgehouden op onze server. Dit hebben wij in overleg met de hostingpartij uitgeschakeld.
Onze hostingpartij houdt nog wel (beperkt) IP-adressen van bezoekers bij. Deze IP-adressen zijn niet direct benaderbaar via een website. Onze hostingpartij doet dit in het oogpunt van beveiliging. Als er een aanval plaatsvindt, is het voor onze hostingpartij van essentieel belang om de ‘dader’ te kunnen traceren. Dit kan alleen op basis van een IP-adres.
Accountgegevens
Zodra je een bestelling in onze webshop plaatst, worden je naw- en bankgegevens (die je hebt opgegeven tijdens het bestellen) opgeslagen in onze webshop database. Deze gegevens hebben wij nodig om je bestelling te kunnen afhandelen. Het maakt niet uit of je een geregistreerde klant of gast klant bent. Je gegevens worden altijd opgeslagen.
Wij bieden de mogelijkheid om onze website te bezoeken over een beveiligde SSL (https) verbinding. Kijk altijd in de browserregel of je het groene slotje ziet staan. Als dit niet het geval is, dan verstuur je jouw gegevens over een niet-beveiligde verbinding.
Wij gebruiken je naw- en bankgegevens alleen voor het afhandelen van je bestelling. Alleen onze medewerkers hebben toegang tot die gegevens.
Wij verwerken je persoonsgegevens omdat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- voor- en achternaam
- geslacht
- adresgegevens
- telefoonnummer
- e-mailadres
- bankrekeningnummer (indien van toepassing)
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de onlineactiviteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je ervan overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via contact@judopak.nl, dan zullen wij deze informatie verwijderen.
Waarom we jouw gegevens nodig hebben
Wij verwerken jouw persoonsgegevens om:
- je betaling af te handelen
- je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
- de goederen en diensten bij je af te leveren
Sisow
Voor het accepteren van betalingen maken wij gebruik van het betaalplatform Sisow. Sisow zorgt ervoor dat jouw betaling afgehandeld kan worden. Zodra je een betaling uitvoert, dan zal dit altijd via een tussenrekening van Sisow gaan. Je naw- en bankgegevens zijn daarom ook bekend op het Sisow platform. Deze gegevens zijn alleen door ons en Sisow te bekijken.
Je transactie wordt altijd verstuurd over een beveiligde SSL-verbinding.
Indien u kiest voor “betalingsmethode Billink – Achteraf Betalen”, dan voert Sisow uit hoofde van zijn gerechtvaardigd belang mogelijk zelf een kredietcheck uit of geeft de voor de verwerking van betalingen verzamelde betalingsgegevens door aan een externe kredietinstelling. U kunt hiertegen op ieder moment bezwaar maken.
ERP-systeem
Ook maken wij gebruik van een ERP-systeem. De betekenis van ERP is Enterprise Resource Planning. Dit is software die ondersteunend is aan alle processen binnen ons bedrijf. Door het gebruik van een ERP-systeem zijn wij in staat om het gebruik van bedrijfsmiddelen te controleren en de efficiëntie van onze activiteiten te verbeteren.
Je gegevens worden via een beveiligde SSL (https) verbinding automatisch gesynchroniseerd naar het ERP-systeem. Vanuit het ERP-systeem handelen wij elke bestelling af. Ook de verzending en andere handelingen worden vanuit het ERP-systeem uitgevoerd.
Lees meer over ons ERP-systeem.
Boekhouder/accountant
Voor onze boekhouding zijn wij verplicht je gegevens te delen met onze boekhouder en accountant. Het ERP-systeem is ook ons administratieprogramma. Voor de boekhouder en accountant zijn alleen de cijfers (inkoop en verkoop) relevant. Je gegevens zijn al bekend, zie de info bij het ERP-systeem hierboven.
Mailchimp
Wanneer jij je inschrijft voor onze nieuwsbrief, dan worden de opgegeven velden (naam, e-mail, interesses) doorgestuurd naar Mailchimp. Mailchimp is een platform voor het versturen van nieuwsbrieven. Je krijgt bij aanmelding altijd eerst een bevestigingsmail. Nadat je inschrijving is bevestigd, ben je officieel een abonnee op onze nieuwsbrief. Je kunt jezelf ten alle tijden uitschrijven van onze nieuwsbrief.
Delen met anderen
Wij verkopen je gegevens niet aan derden en zullen deze uitsluitend verstrekken als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Met bedrijven die je gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van je gegevens. Wij blijven verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
In kaart brengen websitebezoek
Wij gebruiken alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op jouw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld je voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Wil je meer weten over onze cookies, kijk dan hier. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.
Termijn
Wij bewaren je gegevens zolang wettelijk van ons wordt verlangd. Wij bewaren je gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor het doel waarvoor ze zijn verzameld. Je bent ten alle tijden vrij om deze gegevens – door ons – te laten verwijderen. Zie kop “Gegevens inzien, rectificeren of verwijderen” voor meer informatie.
Gegevens inzien, rectificeren of verwijderen
Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar contact@judopak.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij je een kopie van je identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Hierbij vragen we je om in deze kopie je pasfoto en Burgerservicenummer (BSN) zwart te maken. Dit ter bescherming van jouw privacy. Wij zullen zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op je verzoek reageren.
Recht op bezwaar
Mocht je bezwaar willen maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens dan kun je dat melden door een mail te sturen naar contact@judopak.nl.
Recht op intrekking
Als je gegevens met toestemming zijn verkregen dan kun je ten alle tijden je toestemming intrekken. Dit kun je melden door te mailen naar contact@judopak.nl.
Klachten
Wij proberen je wensen ten alle tijden op een goede manier uit te voeren. Mocht er onverhoopt toch een klacht zijn met betrekking tot onze handelswijze, dan kun je altijd contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Beveiliging
Wij nemen de bescherming van jouw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als je de indruk hebt dat jouw gegevens niet goed beveiligd zijn of als er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via contact@judopak.nl.